Men hur många gröna bugg är det då?

Jag är född och uppväxt under 50 öres bugg tiden. Allt och då menar jag faktiskt allt räknades i bugg. Veckopeng, upphittade kronor på gatan och till och med andra godissorter. (en anledning till att jag rösta nej till euron, för hur fan ska man räkna ut värdet på sin lön dårå?)

Igår diskuterade jag och Bimbo (Uno)  snabba cash. Hur mycket skulle behövas för att sälja sin kropp till nån halvsunkig äldre man (inte gubbe). Siffror slängdes hit och dit. För en miljon kan man inte göra så mycket. Men 10 skulle ju förändra ens liv...mmm kanske värt det. För den summan kan man fixa lägenhet, avbetala studielånet och resa en massa...(ok, ge lite till mamma och köpa en mega klättermöbel till kissen.)



Så kvällen kom. Tankarna om prostitution avlägsnade sig. Satt faktiskt och deklarerade tills jag hoppade i sängs. 
Vaknade på morgonen med min natts dröm färskt i huvudet. Letade rätt på mobilen och skulle slängt iväg ett mess till Bimbo (Uno) om jag inte insett att jag försovit mig. För vet ni vad jag drömmer:

Jag är typ 15 år, solbränd och fräsch. Sitter i en pool som är fylld av bugg och tänker: "Fan vad det var värt det"!

image30






















Så, nu vet ni alla horor där ute. Om priset ni erbjuds kan stilla ert underliggande behov av kopiösa mängder bugg: ta budet!! 








Mer tuggummi åt   folket!!


//BIMBO DOZ

Kommentarer
Postat av: sara

GUUUD, vad underbart! Vi räknade ju också ALLT i bugg... Även idag
kan jag komma på mig själv med att säga tex:
50 spänn! Det är inte illa det. Tänk, det är 100 tuggumin!
UNDERBART!!!

2008-04-21 @ 19:39:43
URL: http://vildhallonet.blogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Finns bugg kvar? Eller har de blivit pensionerade?

2008-04-24 @ 02:22:58
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0