NORRLANDS GULD.....

Inspirerad av min lilla blatte till bimbo doz, måste jag ju skriva några ord om mitt ursprung som norrlänning!!!!!

Jag har levt större delen av mitt liv i fjollträsk, då min mamma redan som 18-åring utvandrade från de kallare breddgraderna med ren förskräckelse över att bo i en småstad (jag säger inte vilken, men det kan nämnas att det finns en stoooor "fästning" beläget där, för er som är bevandrade). Eftersom hon dock fick mig bara ett år senare (och som alla andra i den åldern ville "leka av sig") fick jag uppleva myggland i många år hos älskade mormor och morfar.....


Man kan säga att jag ser mig själv som en träskfjolla med berikat norrländskt blod! (och Norrland för mig är inte Gävle, nu pratar vi över Sundsvall i alla fall!)



 

Lite om mig, & Norrlänningar över lag:


Ja, vi dricker vargtass - hemkört med lingondricka!

--------------
Ja, vi snusar, det borde du också göra!

-------
Man måste kunna trycka i sig minst 3 Pitepalt som tjej, som kille minst 17!

------------
Alla norrlänningar åker inte slalom som fucking Stenmark, precis som att alla i skärgården inte simmar lika bra som Alshammar.

-------
Klart att man ska försöka korta ner ord o meningar så man inte behöver prata mer än nödvändigt

------------
Allt ligger beläget runt knuten
------

Man måste ha kört på minst en renjävel

-----------
Vi äter hela tiden, en hobbit kan slänga sig i väggen! Det är frukost, fika, fika igen, lunch, eftermiddagslunch, fika, fika, fika igen, middag, kvällsmiddag, fika, fika, nattmacka och fika en gång till. + att mellan alla dessa "måltider" är det wienerbröd också!

--------
Jo, vi åker snöskoter, men inte 24-7....det finns sommar i norrbotten också;)

-------------
Vi besöker Napapiiri (polcirkeln) med släktingar på besök och letar efter ett streck på marken, för det é skithäftigt..hehehe

--------
Du é bög som kille om du använder hudlotion i tre olika förpackningar

--------------
Vi pratar långsamt för att alla andra tröga ska fatta vad vi säger

--------
Men jag är inte jägare! Kan inte se mig själv att skjuta Bambi eller lilleskutt (men skulle gärna klä mig i dem om någon annan skjuter av)


Självklart gäller inte allt detta för alla norrlänningar, den stackaren som inte känner sig träffad, ta ett snack med morsan om vad hon egentligen hade för sig på Ibiza;)

Oki oki, jag vet, man ska inte generalisera, alla norrisar är inte så här, lika mycket som att alla politiker skulle ha svart städhjälp från Estland, eller att alla killar står upp o kissar när de går på toaletten (tro det eller ej, jag har sett det med egna ögon), eller att alla skåningar hellre vill tillhöra Danmark (eller var det vi "övriga" som ville att skåne skulle tillhöra D?)




Puss & Kram HembräntsKran!
//Bimbo numero Uno!!!


Kommentarer
Postat av: Erik

Det stämmer exakt överens med oss norrlänningar. Eller nära nog... =)

Really skön blogg btw!!

2008-04-22 @ 07:13:52
Postat av: Bimbo Doz

Ja, ni jävla norrlänningar är ju helt fuckade i huvudet! And I fucking like it!

2008-04-22 @ 10:03:10
URL: http://bimbox2.blogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Min mamma är Norrlänning (Härnösand)och själv känner jag mig hemma med norrlänningar. Du glömde väl surströmming på din lista?

Är Stockholmare, tyvärr, tycker jag ibland. Mysigt med mindre städer.

2008-04-24 @ 02:36:57
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0