Sluta kröka - börja röka

Folk glor som om man vore värsta terroristen! Vad har hänt med er, svennefolk?

Då valborg nalkas har jag fått i uppdrag att fixa boost till champagnefrullen. Som erfaren alkolist - javisst ;) - styrde jag pärlan mot idiotsystemet vid 11 tiden. Köpte några flaskor och stannade på Lindex för att fylla på mitt lager atv skoskavsplåster. Väl framme vid kassan ställde jag ner påsarna...klirr klirr...

- Ojoj, fest snart? (kassatant)

- Jadu. Valborg du vet (Irriterad Doz)

- Ja, ni ynglingar ska ju alltid till och festa loss när ni får chansen...45 kr tack!

- Mmm. Ja vi ska ju det....

På väg till bilen går jag förbi en skolklass. Lärarna stirrar som fan. Alla vet ju vad som finns i påsarna och med känslan att vara närmast kriminell traskar jag vidare...ett steg, två steg och på det tredje stannar jag upp! Korkar upp en flaska och dricker bubbel tills halsen sätter stopp. Skolbarnen glor. Lärarna glor. En bil stannar...Doz går vidare med ett leeende. Det var lätt värt de där 50 kr som Astin kostade!



Väl framme vid bilen slås jag av tanken. På väg till systemet går jag förbi ett dagis, går in på Ica och tar ut pengar. Hela tiden har jag en påse med trötter (se Dvärgars ABC) i fickan. Inte en jävel tittar då minsann.


Sluta kröka....börja röka!

image35


Bimbo Doz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0